A 4t de primària, fem contes il·lustrats

Avui hem anat a l’Escola d’Art Municipal de La Garriga per fer un taller molt interessant de contes il.lustrats. En aquest taller, hem conegut una artista – i la seva obra- que ens ha agradat molt. La Fina Toneu i la Montse Gratacós -mestres del Petit EMAD, que són una passada, ens han fet gaudir d’un matí especial. Gràcies a les dues per tan bona feina!

Květa Pacovská (28 de juliol de 1928 – 6 de febrer de 2023) va ser una il·lustradora i escriptora txeca. Pacovská va néixer a Praga i va estudiar a la seva Escola d’Arts Aplicades, on va treballar principalment en els camps de l’art gràfic, les arts, l’art conceptual i el llibre d’artista. Durant molts anys va desenvolupar una carrera com a dissenyadora gràfica i va participar en més de 50 exposicions. El 1961, va començar a dibuixar llibres il·lustrats per als seus propis fills. La seva obra es caracteritza per l’ús de formes geomètriques i colors vibrants, principalment el vermell.

Va rebre la medalla internacional Hans Christian Andersen el 1992 per la seva contribució duradora a la literatura infantil.

Els alumnes de 4t hem fet una il·lustració en un format allargat, utilitzant materials de collage, cartolines, llapis de colors, retoladors, pintures, etc. Així, des del mateix punt de partida, tots hem creat la nostra pròpia obra amb molta imaginació.

Objectius de cicle mitjà4t
· Observar detingudament l’obra d’artista.
· Conèixer diferents il·lustradores.
· Treballar diferents textures amb papers.
· Desenvolupar la motricitat fina.
· Aprendre a organitzar-se el treball.
· Saber fer i desenvolupar un projecte.
· Potenciar la imaginació.
· Aprendre a sintetitzar les formes.