Escola Sant

Descobreix l'escola en 6 minuts

L'escola

Projecte educatiu

L’Escola Sant Lluís Gonçaga va néixer l’any 1904. D’aleshores hem anat evolucionant i millorant gràcies a la confiança que vostès han dipositat i dipositen a la nostra escola. Fa molts anys que estem al servei dels infants de La Garriga i altres poblacions dels voltants.

Impartim ensenyament basat en els valors universals de l’humanisme cristià, afavorint una síntesi entre fe, cultura i vida. Durant tots aquests anys el nostre Projecte Educatiu ha anat evolucionant per oferir una educació integral de l’alumne i capacitar-lo per a un treball, personal i solidari, de transformació de la realitat.

A més a més de la nostra Llar d’infants, des de la darrera reforma educativa, oferim tres nivells educatius: Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria.

Escola Sant Lluís Gonçaga

Caràcter

Aquest model d’educació fa que la nostra escola sigui una autèntica comunitat educativa, amb una participació efectiva de tots els seus components:

• La institució titular:
    Fundació d’Escoles Diocesanes i Parroquials del Bisbat de Terrassa: responsable última de tot allò que afecta l’escola. Delega la funció de gestió del centre en la figura del Director i la resta de l’Equip Directiu.
  • Els alumnes:
    Protagonistes fonamentals de llur formació, amb l’acompanyament, el suport i l’autoritat dels mestres i professors i de les famílies.
  • Els mestres i professors:
    Agents directes de l’acció educativa. Responsables de la instrucció acadèmica i la formació moral de l’alumnat.
  • El personal d’administració i serveis:
    Al servei de les famílies i el claustre per a una correcta gestió del funcionament general i administració del centre.
Pastoral: lema i personatges

Sant Lluís Gonçaga: Una mirada oberta als altres

En acabar aquest curs passat, tan estrany, amb tots els serrells que encara pengen directament conseqüència de la situació de pandèmia i d’estat d’alarma que hem viscut… Hi hem estat pensant i donant voltes i els ulls, el cor i el pensament se’ns n’anaven al sant que dóna nom a la nostra escola, SANT LLUÍS GONÇAGA, una mirada oberta als altres!.

No és, ho reconeixem, un sant dels anomenats populars. Queda lluny l’any que com a escola ens vàrem plantejar de “recuperar” la figura, la imatge i la història del sant que havia estat i és PATRÓ DE LA JOVENTUT. Per molts de nosaltres, també per la majoria dels alumnes i de llurs famílies, fou una descoberta.

Sant Lluís no era, només, aquell sant amb rostre angelical,  mirada perduda i lliri a la mà, com sovint el representen. Lluís de Gonçaga va ser un noi capaç de saber “PRENDRE TEMPS”… Algú que, lluny de disparar primer el tret i després apuntar, més aviat sabia trobar el temps per pensar, discernir i decidir les coses. No era pas lent en res. Sabia prendre’s el temps que calia per cada cosa: la pregària, l’estudi i la formació, el servei, la família, els amics… Sant Lluís fou un noi d’una extraordinària i exquisida HUMILITAT. Humilitat que el durà a conquerir altes cotes de PAU de manera que sempre, amb tothom, amb tot i per tot fou un home PACÍFIC i PACIFICADOR.

Tot plegat el predisposarà i farà del nostre sant una persona sempre al servei dels altres . Per mantenir sempre aquesta PAU dins seu va descobrir que no hi havia camí més eficaç i intensiu que ser OBEDIENT al Pare, i DISPONIBLE sempre per fer el seu voler, que no serà cap altre més que el de SERVIR i ESTIMAR qui ho necessiti.

Escola Sant Lluís Gonçaga

Instal·lacions

Realitza una visita virtual per les nostres instal·lacions. Escull l’espai, desplaça el ratolí i descobreix l’escola en 360 graus. Una manera innovadora de visitar l’escola des de qualsevol lloc.

D’on venim?

Sant Lluís, 100 anys d'història