El calendari d’advent d’en Pol 🤩

En Pol Ruhi, de sisè de primĂ ria, ha programat un Calendari d’Advent digital amb el llenguatge de Scratch que podeu trobar en aquest enllaç.

Els alumnes de 5è i 6è realitzen el Taller de creaciĂł de videojocs amb l’Scratch a l’hora complementĂ ria d’informĂ tica, treballant en col·laboraciĂł. L’estructura de les sessions contempla una part de reflexiĂł individual, un posada en comĂş al grup, una estona de treball en parelles i finalment una cloenda de la sessiĂł en què cadascĂş aporta al grup com ha solucionat el repte marcat per a aquella sessiĂł. La dinĂ mica de la classe Ă©s força activa i oberta. El mestre va plantejant reptes, donant pistes per a resoldre’ls i actuant com a moderador i guia de les intervencions dels alumnes.

El procĂ©s d’aprenentatge pel qual els alumnes ensenyen a utilitzar Scratch a altres companys i companyes, ens sembla molt positiu per dos motius:

En primer lloc, pel que comporta: els alumnes aprenen a aprendre compartint coneixement. Aquesta fase d’intercanvi d’idees, de divulgació del que se sap i d’aprendre dels companys i companyes, pensem que s’ha de promoure més a les escoles i ha de formar part de la metodologia d’aprenentatge.

En segon lloc, la rica competència que suposa ensenyar el funcionament del programa a altres companys i companyes, implica reflexionar sobre el propi aprenentatge i el propi coneixement, aturar-se a pensar què es fa, com, en quin ordre i per què i posar paraules a tot aquest conjunt.

Aquest procĂ©s Ă©s una bona eina perquè cadascĂş s’adoni de quines passes tĂ© clares i en quines necessita ajuda i ens sembla fonamental en el procĂ©s d’assolir noves fites en la competència digital del nostre alumnat.

Gaudiu, aquest advent, del calendari digital.
GrĂ cies, Pol!